Bu Blogda Ara

8 Ocak 2018 Pazartesi

Kırmızı Kadife Pasta

                                                          Kırmızı Kadife Pasta
                                                             #RedVelvetCake



Yeni yılı karşıladığımız 31 Aralık akşamı genelde ailece evde oluruz. Annemin hazırladığı nefis yemekler naçizane benim yaptığım meze tarzı soğuklarla ve kardeşimin hazırladığı şahane masada bir ziyafet yaparız:)
Soframızın tatlısıda mutlaka yılbaşı temalı bir pasta olur.
Bu yıla kadar Alanya'da faaliyet gösteren Hancı Pastanesinden alırdık pastamızı.. Bu yıl instagramda o kadar çok şahane yılbaşı pastası fotoğrafları gördüm ki, bende bir şeyler yapmak istedim.

Malum yıl sonu olduğu için profesyonel işimde de yoğun günler geçirdim Aralık ayında. Akşamları eve geldiğimde değil pasta araştırması yapmak, mümkünse hiç bir şey yapmak istemiyordum:)
Hayalim pasta yapmaktı ama yılın son günleri geldiğinde ne aklımda bir tarz ne de elimde spesifik malzeme vardı.

İnstagramda keşfettiğim güzel pastaların kiminin malzemesi hazır değildi, kiminin tarifi çok uzun aşamalıydı kimisinin de nasıl bir sonuç vereceğini hayal edememiştim açıkçası.

Derdime yıllar önce satın aldığım ama hiçbir tarifini denemediğim 'Butik Pastacılık' kitabı çare oldu. Kitabın pastalar bölümündeki bütün tariflere hızlıca göz gezdirdim. Risk aldım ama tarifler o kadar net ve anlaşılır ve hayal edilebilir şeklinde yazılmıştı ki, sorun çıkacağını hiç düşünmedim :) Beyaz Çikolatalı Çilekli Pasta ile (mevsimi olmasa da çileğin görsel şöleninden vazgeçemiyorum :) ) Kırmızı Kadife Pasta arasında tercih yapmaya karar verdim. Yılbaşına kırmızı yakışır diyerek Cumartesi günü öğle saatlerinde başladım pastanın malzemelerini tezgaha çıkarmaya :)

Malzemeler
*120 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
* 250 gr un (elenmiş)
* 300 gr toz şeker
* 240 ml kesik süt (oda sıcaklığında)
* 2 yemek kaşığı kabartma tozu
* 2 yemek kaşığı kakao ( ben 3 kaşık koydum)
* 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
* 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
* 2 büyük boy yumurta
* 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
* 1 çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı karbonat
* Kırmızı gıda boyası

Labneli Krema Malzemeleri;

* 400 gr labne peyniri (ben Pınar Beyaz Krem Peynir-mavi kutu- kullandım)
* 280 gr pudra şekeri
120 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
* 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
* 1 çimdik tuz


-İlk önce kesik sütü hazırladım. 
** Kesik süt elde etmek için; 1 bardak sütün içine 1 yemek kaşığı limon suyu ve sirke ekleyip 5-10 dk beklettim.

*Fırını 160 dereceye ayarladım. (Orijinali 175 derece)
* 20 cm çapındaki 2 adet kelepçeli kek kalıbının dibini hafif yağlayıp yağlı kağıt yerleştirdim.
* Geniş bir kabın içinde un, kabartma tozu, tuz ve kakaoyu birlikte eledim.
* Ayrı bir kabın içinde tereyağı ve şekeri 3 dakika kadar çırptım.
* Daha sonra içine yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam ettim. Gıda boyasını da ekleyip biraz daha çırptım.
* Unlu karışımın yarısını kaba ekleyip biraz çırptıktan sonra kesik sütün yarısını ekledim. Kalan unlu karışımı da kaba ekleyip biraz çırptıktan sonra kalan kesik sütü de ekledim.
* Küçük bir kap içinde sirke ve karbonatı karıştırdım. Bir miktar köpürdü.
* Bu köpüğü kek hamuruna katıp hızlı hızlı karıştırdım. Kek kalıplarına paylaştırarak harcı boşalttım.
* Önceden ısıtılmış fırında 30-35 dk kadar pişirdim. Piştiğinden emin olmak için kekin tam ortasına kürdan batırıp çıkardım. Temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir.
* Kalıpları tel ızgara üzerinde tamamen soğuyana kadar beklettim.
* Oda sıcaklığına gelen keki streç film ile hava almayacak şekilde sarıp en az birkaç saat tercihen 1 gece buzdolabında bekletebilirsiniz. (Ben birkaç saat oda sıcaklığında beklettim.)


-Kek fırında pişerken kremasını hazırlamaya başladım. 


Peynirli Kremanın Hazırlanışı
* Labnenin/ krem beyaz peynirin suyunu elekle süzdürdüm.
* Labne/krem peynir ve tereyağını pürüzsüz bir kıvam alana kadar birlikte çırptım.
* Pudra şekeri, vanilya ve tuzu ekledim. Homojen dağılana kadar karıştırarak çırptım.

*Hazırladığım krema kıvamını bulsun diye buzdolabında dinlenmeye bıraktım. 

-Birkaç saat sonra,

*Keklerin üzerini hafif düzledim. ( kek bandı kullandığım için genelde her yeri eşit kabarıyor)
* Kekin alt tabanını pasta tabağına yerleştirip üzerine kremadan sürdüm.
Üzerine, küp küp doğradıktan sonra, suyunu kağıt havlu ile aldırdığım, muz, çilek, ananas, kiwi parçalarını serpiştirdim.
* Kekin üst katmanını üzerine yerleştirip kremayı üzerine ve etrafına hafiften sıvadım. 10 dakika kadar buzdolabında beklettim.
* Dolaptan çıkarıp kalan kremanın tamamını kekin üzerine ve yan çeperine düzgünce sıvadım.

* Üzerini pandispanya evler (tarifini ,#SadePandispanya sekmesinde bulabilirsiniz), Frenk üzümü, biberiye dalları ve yine aynı kitaptan #baharatlıkurabiyeler (tarifi Baharatlı Kurabiye sekmesinde) ile süsledim.


Oldukça süslü tam da yeni yıl akşamına uygun temada, benim de içime çok sinen bir pasta oldu :) Tadını çok beğendi aile fertleri. Bugün kadar yaptığım pastalar içinde ilk üçte olduğunu söyleyenler oldu mesela :) Bu kadar süslemeden de, kreması ile kırmızı bir pasta zaten çok cazip :)
Deneyin isterim.
Bu arada tarifini Işıl Hanımın izni ile paylaştım fakat butik pastacılığa ilginiz var ise, kitabı edinmenizi çok tavsiye ederim.







2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel ve lezzetli gözüküyor. 😋😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Suzan Hanım beğeniniz için:)

      Sil