Bu Blogda Ara

10 Ocak 2019 Perşembe

Kinoalı Zeytinyağlı Havuç Dolması



Evde içini dolduracak birşey kalmamıştı...
Benim de içimdekileri birşeye doldurma ihtiyacım vardı...
Elime havuç geçti, olanlar oldu iyiki de oldu...

Malzemeler;
*Kişi sa
yısına göre iri boy havuç ya da her bir havucun kalın tarafı
*Zeytinyağı
*Tuz
*Kinoa (haşlanmış)
*Dereotu
*Tuz, karabiber, kırmızı biber, zeytinyağı, limon suyu
(Malzemeler kişi veya servis adedine göre göz kararı ayarlanabileceği için ölçü birimi ile vermedim)

Yapılışı;

*Tencereye 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı koyup hafif ısıttım.
*Kabuklarını soyup her birini üçe böldüğüm havuçları hafif soteleyip, üzerine kaynamış su ve tuz ekleyip, yumuşayıncaya kadar pişirdim.
*3-4 yemek kaşığı kinoayı 15 dakika suda ıslattım. Akabinde süzerek küçük boy bir tencerede üzerini bir parmak geçen suda haşladım.
*Bir kaseye alıp, incecik doğradığım dereotunu, baharatları ve limon suyunu, havuçların oyduğum içini minik minik doğrayıp iyice karıştırdım.
*Zeytinyağında pişirdiğim havuçları, elma, armut çekirdeklerini çıkaran oyucu ile ortasından oyarak silindirler çıkardım.
*Oyduğum kısımlara kinoalı harcı doldurarak servis yaptım.

Hayal edip, açıkçası uydurdum ama çok güzel oldu...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder