Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2019 Perşembe

Portakallı Şifon Kek



Malzemeler;
*7 adet yumurta beyazı
*6 adet yumurta sarısı
*1 çay kaşığı krem tartar

*225 gr un 
*300 gr şeker 
*1 tatlı kaşığı kabartma tozu


*120 ml fındık yağı
*180 ml portakal suyu 
*2 adet portakal kabuğu rendesi
*1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Yapılışı;
*Yumurta beyazlarını krem tartar, tuz ve 150 gr şeker ile kıvam alıp kabarıncaya kadar çırptım. 
*Yumurta sarılarını vanilya, şeker ve portakal kabuğu ile çırptım. Sonra sırasıyla fındık yağı, portakal suyu ile çırptım. Un ve kabartma tozu ekleyerek spatula ile iyice karıştırdım.
*Yumurta beyazını yumurta sarısına 3-4 defa da söndürmeden karıştırıp kek kalıbına boşalttım. (kek kalıbı yağlanmayacak)
*Önceden 155 derecede ısıttığım fırında 50 dakika pişirdim. 
*Pişen keki ters çevirip, iyice soğuyana kadar bekledim.
*Kekin üzerini krema ile kaplayıp üzerine ve yanlarına Hindistan cevizi serpip rustik bir görüntü elde etmeye çalıştım. Yan tarafını Antep fıstığı ile üstünü ise çilek ve portakal çiçekleri ile süsledim. 


**Portakallı Şifon Kek tarifini instagramda takip ettiğim Nurşen Hanımın @nurlu isimli hesabından uyarladım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder