Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2018 Perşembe

Kavun Dolması

Sultan Süleyman'ın sofrasında ikram edilse, yemek sonrasında iyi bir #dişkirası'nı hakederdi konuklar☺️ Osmanlı Mutfağından günümüze...#KavunDolması 🍈 #stuffedmelons


2 sene önce Ramazan ayındaydı sanırım, ig'da takip ettiğim @a_verona @somatistanbul'da
yemişti ve takipçileri ile paylaşmıştı bu dolmayı..İlgimi çekmişti ama tarif falan yoktu paylaşımda..(Bunu nasıl mı hatırlıyorum? İlgimi çeken şeyleri ve lokalleri not alma gibi bir alışkanlığım var🙈)

Derken sonrasında bir Tv programında yaptılar bu dolmayı bende Tv'den malzemelerinin fotoğrafını çekmiştim..Nasıl yaptıklarını izlemiştim ama bugün işin başına geçtiğimde ocakta mı, fırında mı pişiriliyordu hiç hatırlamıyordum🙈
Tamamen doğaçlama şekilde malzemelerini hazırlayıp kavunları doldurup, fırında, içini sıcak su ile doldurduğum fırın kabında pişirdim:)

Sonucunu bu kadar merak ettiğim başka bir yemek yapmadım bugüne kadar☺️Sonuç mu? Tekrar yapılacak kadar lezzetli👌🏼😋😋

Evdeki gurmelerden de onay aldığına göre, çok güzel oldu

*Bu yemeği zeytinyağı kullanarak pişirdiğim için, zeytinyağlılar kategorisine aldım ancak, kıymalı harç ile hazırlanan ve sıcak servis edilen bir yemek olduğunu belirtmek isterim. 

✌🏼

Birçok kişinin bu fotoğraflara bakarken yüzünü buruşturduğunu düşünüyorum:) Meyve ve dolma, tatlı ve tuzlu😉Bende ilk gördüğümde öyle düşünmüştüm aslında ama merakta etmiştim açıkcası...Yerken evet değişik bir a
roma ama hiç kavun gibi düşünmeyeceksiniz..bana inanın

Ne kullandım😊
* 3 adet turfanda küçük boy kavun
* 400 gr kıyma
* 100 gr pirinç (iyice yıkanıp nişastası çıkarılmış)
* 50 gr kuş üzümü (Ilık suda bekletilip şişirilecek)
* 60 gr dolmalık fıstık
* 50 gr badem (sıcak suda bekletilip kabuğu çıkarılacak)
* 3 dal taze biberiye (ince kıyılmış)
* 3 dal taze nane (ince kıyılmış)
* 1/2 demet maydanoz (ince kıyılmış)
* 1 adet soğan (yemeklik küçük doğranmış)
* 1 dolu yemek kaşığı tereyağı * 50 ml zeytinyağı
* 1 tatlı kaşığı pul biber
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı karabiber


Nasıl Yaptım😊
✔️Zeytinyağında soğanları şeffaflaşıp pembeleşinceye kadar kavurdum.
✔️Kıymayı ekleyip suyunu çekene kadar kavurup, baharatları ekledim.
✔️ Kıymalı karışıma pirinci ekleyip, pirinç kıvama gelince dolmalık fıstık, kuş üzümü, badem, biberiye, maydanoz ve naneyi ekledim.
✔️ 3-4 dakika kadar kavurup ocaktan kenara aldım.




✔️ Kavunların dış kabuklarını fırça yardımı ile iyice yıkadım. ✔️ Zigzag yaparak kapak kestim. (Kapağı çıkarırken kırılmaması için dikkat etmek gerekir.)




✔️ Kaşık yardımı ile içinin çekirdeklerini boşaltıp, bıçakla içini oyarak incelttim. (2 cm kadar kavunun etli kısmını bıraktım.)
✔️İçini oyduğum kavunun içine oda sıcaklığındaki tereyağından sürdüm.

✔️ Hazırladığım harç ile kavunların içini doldurdum.


✔️ Kapaklarını da kapatıp, kavunun dışına zeytinyağını fırça ile sürdüm.
✔️ Kavunları alüminyum folyo ( @cookmutfagi 'çok amaçlı folyo' ) ile kaplayıp, içine su doldurduğum fırın kabına yerleştirdim.
✔️ 160 derece fırında 40 dakika pişirdim. Alüminyum folyoyu açıp 5-6 dakika da üzeri açık pişirdim.
✔️ Sıcak olarak kavunun büyüklüğüne kişi başına 1 adet, ya da ortadan kesilerek yarım kavun olarak servis yaptım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder