Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2018 Perşembe

Kıymalı Enginar Dolması




Bu nefis kıymalı enginar dolmasını sevgili İnci Hanımın @incitadinda tarifi ile pişirdim. 👌🏼😋
Kendisi harika bir aşçı..Ailesine ve sevdiklerine harika yemekler yapıyor ve bizlerle de bu harika tarifleri ig hesabında ve bloğunda paylaşmayı da ihmal etmiyor. İnci hanımın bloğu çok lezzetli tariflerle dolu ama hiç bir blokta görmediğim kadar çok enginar tarifi var. #karamelizesoğanlıkapyabiberlienginar ve #içbaklalızeytinyağlıenginar tarifini de denemiştim, harika olmuştu👌🏼👍🏼🙏🏼❤️ İnci hanıma teşekkürlerimi buradan da iletmek isterim.

Defalarca pişirdiğim bu yemek gerek iftar yemeklerine gerek davet yemeklerine çok yakışıyor. Görkemli ve lezzetli.👌🏼

Malzemeler; (4 Kişilik)
*4 adet enginar çanağı
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*1/2 limonun suyu
*Tuz, 1 adet küp şeker

Kıymalı Harcının Malzemeleri;
*1 adet küçük boy soğan
*250 dana kıyma
*1 yemek kaşığı kuş üzümü
*Zeytinyağı
*Tuz, karabiber
*1-2 yemek kaşığı çam fıstığı
*5-6 dal kıyılmış dereotu

Yapılışı;
*Temizlenmiş enginarları limon suyu, tuz ve şekerle birlikte tencereye koydum. 
*Tencereye 1-1,5 çay bardağı kadar sıcak su eklenir ve enginarlar pişirilir. 

*Kuş üzümlerini yumuşaması için sıcak suya koydum.
*Kıyma pişinceye kadar bir kenarda beklettim. 
*Çam fıstığını küçük bir tavada hafifçe kavurdum.
*Bir tavada az miktarda zeytinyağını hafifçe kızdırdım. 
*İncecik doğranmış soğanı çevirdim. Kıymayı ilave ettim. Orta ateşte kavurdum. 
*Tuz ve karabiberi ekledim. Kuş üzümünü ekleyip ekleyip ateş üzerinden aldım.

*Ön pişirme yaptığım enginarları bir tencereye yerleştirip, ortalarına kıymalı harcı eşit şekilde paylaştırdım. 
*Enginarların piştiği suyundan yemeğin üzerine gezdirdim. 
*Tencerenin kapağını kapatıp, hafif ateşte kısa süre daha pişirdim. 
*Servis yapmadan önce üzerini dereotu ile süsleyip, kavrulmuş çam fıstıkları serpiştirdim. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder