Bu Blogda Ara

30 Haziran 2018 Cumartesi

Kakaolu Kek


Bir kaşık almadan içindekinin ne olduğunu asla bilemezsin;)
Bu saksılara ulaşmak için ne çok çabaladım bir bilseniz;)
Çanak, çömlek satılan yerlerde içi sırlanmamış çeşitli boylarda küçük boy saksılar satılıyor. Tabi kullanım amacı çiçek dikmek üzerine olunca kimisinin dibi delik ve tamamının içi sır'sız oluyor haliyle..
İçine sır yaptırmak istiyorum dediğim de her satıcı önce anlam veremeyen bakış atıp, ''abla çiçek için sır'a ne gerek var'' demişlerdi...Yok ben içinde yiyecek pişireceğim dediğimde ise bakışlar daha da anlamsızlaşıp, bir çırpıda güveç kapları önüme sıralanıyordu :):)
Yok yok ben 8,5x8,5 ölçülerinde içi sırlanacak saksı istiyorum arkadaş...yok mu bunu yapan bir yer dedim uzunca bir süre:)
Bu kış, Antalya'da tesadüf önünden geçerken durup içeri girdiğim bir çömlek dükkanının çalışanları 'biz mal aldığımız yere yaptırırız ama zaman alabilir' dediklerinde çok mutlu olmuştum. Acelem yoktu ama, dört ay sonra aklıma gelip dükkanı aradığımda, firmanın yapmak istemediğini öğrendiğimde yaşadığım şoku ve kızgınlığı tahmin edebilirsiniz sanırım :(
Derken, sosyal medyada keşfettiğim Avanos'taki #AvanosComlekcilik firması ile instagram üzerinden iletişime geçtiğimde, sağolsunlar onlar istediğim gibi yapıp gönderebileceklerini söylediler.. Bir süre saksıların kurumasını ve içlerinin sırlanmasını bekledikten sonra nihayet saksılar elime ulaşmıştı. Paketi açıncaya dek, orijinal şeklinde yani dışı sırsız saksılar hayal etmiştim açıkçası :) Kağıtların arasından her yeri sırlanmış parlayan saksılar çıkmaya başladığında hayal kırıklığı, şaşkınlık ve kendime kızgınlık yaşasam da, şu an bu oyuncaklarım ile aşk yaşıyorum :)

Birşeyi bu kadar çok isteyince de insan içinde ne pişireceğini de hayal ediyor bir şekilde :) Bende ilk ne pişireceğimi uzun süre önce tasarlamıştım aslında. 
İlk pişireceğim şey kesinlikle bir kek olacaktı. Kakaolu bir kek olmalıydı ki toprak görüntüsü verebilmeliydim. Üzerine serpiştireceğim parça çikolatalar ise çakıl taşları olacaktı, en üzerine de canlı renklerinden hercai menekşe dikecektim ki, ilk bakışta içinde ne olduğu pek de anlaşılmayıp sürpriz olacaktı.
Hayalimin gerçekleşmesi için ekipmana da sahiptim:)  artık iyi bir kek tarifine ve hercai menekşeye ihtiyacım vardı...

Kek tarifi deyip de geçmemek lazım, yıllarca ben güzel kek yapamadım. Ya sertleşti, ya çöktü, ya hamur oldu ya da yandı :) Kalıp ve malzeme dengesinin farkına vardığımdan bu yana ise fena kek pişirmiyorum artık :)
İnstaramda uzun süredir takip ettiğim @budakahmt'in geçen yıl bir bayram günü yayınladığı #KakaoluKek tarifini yapma hikayesi dikkatimi çekmişti. Demişti ki, '...kekten kalınca bir dilim kesip ısırdıktan sonra aklım başımdan gitti. Dışı çıtır, içi pamuk gibi, evi saran kek kokusundan bahsetmiyorum bile...Hayatınızda yiyebileceğiniz en iyi kakaolu kek..' diye yazmıştı...Bu satırları okuduğum andan itibaren pişirmek için fırsat kollamıştım.
Ahmet Beyin 40grams.blogspot.com.tr adresli bloğundan tarifini aldığım bu keki, saksılarımın içinde, porsiyonluk pişirme kısmet oldu :)
Sonuçta kek saksılarımın içine, saksılarımda bu tarz pişirme yöntemine çok uydu ve yakıştı :)
O halde kekin malzemelerine ve yapılışına bir bakalım:)

Kek Malzemeleri;
*   35 gram kakao (1/3 su bardağı)
* 130 gram krema (1/2 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
* 225 gram tereyağı (1 su bardağı)
* 270 gram toz şeker (1 + 1/3 su bardağı)
* 300 gram un (2 su bardağı + 2 yemek kaşığı)
* 120 ml su (1/2 su bardağı)
* 1 adet çubuk vanilya 
* 1 tatlı kaşığı tereyağı (kalıbı yağlamak için)
* 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
* 1 çimdik tuz
* 2 adet yumurta

Ganaj Malzemeleri;
* 30 gram tereyağı
* 100 gram bitter çikolata (% 80 kakao)
* 140 gram krema

Yapılışı;
Saksıların içini (kek kalıbı) tereyağı ile yağlayıp, içine un serpiştirdim, dibine vurarak fazla unu döktüm.

Fırını 160 derecede fansız ısıtmaya başladım. (orijinali 170 derece)
Un, tuz ve kabarma tozunu orta boy bir kaseye eledim.
Orta boy bir tencereye tereyağı, şeker, kakao, vanilya özünü (vanilya çubuğunu ortadan kesip içindeki özü çıkartıp karışıma ilave ettim.) ve suyu koyup, kısık ateşte tereyağı eriyip akışkan bir hal alana dek karıştırdım. 
Eriyen tereyağlı karışımı büyük bir karıştırma kabına alıp üzerine krema ve 2 adet yumurtayı ilave edilip hızlı devirde 4 dakika çırptım.
Mikseri en yavaş devire alarak unu ilave ettim. Unu 3-4 defada ilave edip topaklanmadan karışımı hazırladım.
Hazırladığım karışımı yağladığım saksılara (kek kalıbına) döküp fırına verdim.
30 (orijinali 40 dk) dakikanın sonunda kürdanla kontrol edip fırından aldım.
(kürdanın üstü hafifi nemli ise her 5 dakikada kontrol ederek kek pişirilmeye devam edilir.)

Kremayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtıp çikolatanın üzerine dökerek çikolata eriyene kadar spatula ile karıştırdım.
Eriyen çikolatanın üzerine tereyağı ilave edip tereyağı eriyene kadar güzelce karıştırıp oda sıcaklığına geldiğinde kekin üstüne döktüm.

Her birinin üzerine çakıl çikolata serpiştirip, mevsim itibariyle hercai menekşe bulamadığım için üzerini rengarenk sardunya çiçekleri ile süsledim. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder