Bu Blogda Ara

5 Temmuz 2018 Perşembe

Vişneli Pasta


Haziran doğumlu bir Yengeç kızının pastası da, kum, deniz, güneş, deniz kabuğu, mercan ve deniz yıldızı olacaktı elbette:)


Mevsim yaz olup, vişnelerin en parlak, en diri, en tatlı olduğu bu zamanda pastamı vişneli yapmamam için de hiçbir sebep yoktu tabii :)
Vanilla Layer Cake
Kek için ne kullandım;
*200 gr pudra şekeri 
*195 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
*5 yumurta (oda sıcaklığında) 
*270 gr un (elenmiş) 
*50 ml süt ( oda sıcaklığında) 
*1 yemek kaşığı vanilya özütü veya 1 adet çubuk vanilyanın tohumları

Nasıl yaptım;
*2 adet 20 cm çapındaki kelepçeli kek kalıbını tereyağı ile yağlayıp, unladım. 
*Tereyağı ve pudra şekerini mikser ile orta hızda çırptım. 
*Krema kıvamına gelince yumurtaları birer birer ekleyip iyice karışana kadar çırptım. 
*Vanilyayı ekleyip mikserle iyice karıştırdım. 
*Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başladım.
*Unun bir parçasını ve sütü ekleyip karıştırdım. 
*Unun kalan kısmını parça parça ekleyip spatula ile alttan üste doğru katlayarak unu yedirdim. 
*Kalıplara yarı yarıya paylaştırıp (tartıyorum genelde) 35 dakika pişirdim. 
*Fırından çıkarıp, tel ızgara üzerinde 10 dakika soğutup, kalıptan çıkardım.



Krem Peynirli Krema 
Malzemeleri
*250 gr Tuzsuz Krem Peynir (Pınar Beyaz) (soğuk)
*200 gr tereyağı oda sıcaklığında 
*175 gr pudra şekeri 
*2 tatlı kaşığı vanilya özütü 
*Arasına koymak için, çekirdekleri çıkarılmış 250-300 gr vişne taneleri ve kavrulmuş fındık kırıkları
Yapılışı
*Tereyağını mikser ile pürüzsüz olana dek çırptım. 
*Peynir, vanilya ve pudra şekerini ekleyip mikserin orta-hızlı devirinde krem şanti kıvamına gelene dek karıştırdım.
*Buzdolabında 15 dakika dinlendirdim.

Limonlu Şurup
1 adet limonun suyunu sıkıp, yarım su bardağı su ve 2 yemek kaşığı şeker ile birlikte hafif kıvam alıncaya kadar kaynatıp, soğutarak kullandım.

Birleştirme
*Kekin alt tabanını servis yapacağım tabağa yerleştirip üzerine kürdan ile delikler açarak limonlu şurup ile ıslattım ve kenarlarına ve üzerine kremadan sürdüm. 
*Yıkayıp, çekirdeklerini çıkardığım vişnelerin kağıt havlu arasında suyunu aldım. Vişne tanelerini kremanın orta kısmına dizdim.
*Üzerine fındık kırıkları serpiştirdim. 
*Üzerine bir miktar daha krema sürdüm.
*Diğer kekin iç tarafa gelecek kısmınıda aynı şekilde limonlu şurup ile ıslatıp üzerine yerleştirdim. 
*Üst kısmına ve dış cephesini kalan krema ile sıvayıp, aşağıda tarifini verdiğim çay bisküvisinin kırıntıları ile üzerini ve dış cephesini tamamen kapladım. 
*Kumsal görüntüsü vermesi içinde ayırdığım kırıntıları pastanın etrafına serpiştirdim.
*Üzerini beyaz kurabiye tarifi ile yaptığım deniz kabuğu ve deniz yıldızı şekilli kurabiyeler ile süsledim. Etrafına kalıpta dondurduğum mercan şekilli çikolataları aralıklarla yapıştırdım. 



Dekorasyon Fikirleri
Mercan
Pastanın dekorasyonunda kullandığım mercan görünümlü çikolatayı kendim yaptım. İnternetten satın aldığım Ferrosa markalı çilekli kuvertür çikolatayı benmaride eritip, -@pastamalzeme.com'dan aldığım- mercan şekilli sabun&taş koku kalıbında dondurdum. Dikkatlice kalıptan çıkarıp, pastanın dış cephesine dikkatlice yapıştırdım. 

Deniz Kumu
Pastanın üzerindeki ve tabanındaki deniz kumunu ise; aşağıda 1 ölçü tarifini vereceğim vanilyalı&limonlu #ÇayBisküvisi tarifine göre yarım ölçü yaptım. Oda sıcaklığında soğuttuğum kurabiyeleri rondoda çok inceltmeden çektim. İrili ufaklı olmasını istedim açıkçası. Ton sür ton oluşturmak içinde bir avuç kadar fındık içini rondoda çektim ayrıca. Kurabiye kırıklarını ve fındık kırıklarını karıştırıp, kremanın üstüne yaydım ve pastanın dış cephe duvarına sıvadım. 
Malzemeler;
* 200 gr tuzsuz tereyağı 
* 200 gr pudra şekeri
* 375 gr un
* 1 yumurta
* 1 paket vanilya
* 1 limon kabuğu rendesi yerine 1 çay kaşığı limon yağı koydum.
Yapılışı;
*Pudra şekeri, vanilya ve limon yağını (limon kabuğu rendesini)  oda sıcaklığındaki tereyağı ile çırptım. 
*Yumurtayı da ekleyip tekrar çırptım.
*Unu ekleyip iyice yoğurdum. *Buzdolabında 30 dakika kadar dinlendirdim.
*İki yağlı kağıdın arasında yarım santim kalınlığında açıp, kurabiye kalıbı ile kestim. 
*Buzdolabında şeklinin oturması için 10 dakika beklettim.
*150 derecede önceden ısıttığım fırında 10 dakika kenarları hafif kızarana dek pişirdim.
*Fırından aldıktan sonra tel üzerine alarak soğuttum.

Deniz Yıldızı ve Deniz Kabukları


Dekorasyonun ana görüntülerinden olan bu kurabiyelerin aynı deniz kabukları gibi hafif sedefimsi beyaz bir renkte olmaları için daha önce tarifini instagramda da yayınladığım, @pinarinmutlumutfagi adresinde görüp defalarca yaptığım çok lezzetli #BeyazKurabiye tarifi ile yaptım.
Kurabiyenin ana malzemesi olan buğday nişastası nedeniyle bembeyaz fakat kırılgan bir kurabiye oluyor. Fırına vermeden önce deniz yıldızlarının kenarlarına ve deniz kabuklarının çizgilerine fırça ile hafif kakao tozu sürdüm. Rustik çok hoş bir görüntü çıktı ortaya :)

#BeyazKurabiye'nin
Malzemeleri;
*125 gr tereyağı 
* 2,5 su bardağı buğday nişastası
* 1 yumurta
* 1/2 su bardağı un
* 1/2 su bardağı pudra şekeri
* Yarım paket kabartma tozu
* Yarım tatlı kaşığı vanilya özütü
* Üzeri için kakao 

Yapılışı;
*Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını yumurta ile birbirine yedirdim. 
*Nişasta, un, pudra şekeri ve kabartma tozu ile eleyerek ekledim. Vanilyayı ekledim.
*Kulak memesi kıvamında iyice yoğurdum.
*
15 dakika buzdolabında dinlendirdim.*Hamuru merdane ile açarak kurabiye kalıbı ile kesip şekillendirdim. Merdane ile açarak kurabiye kalıbı ile kesip şekillendirdim. 
*Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizdim.
*15-20 dakika hamurun kendisini toparlaması pişerken şeklinin bozulmaması icin buzdolabında beklettim.
*140 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika pişirdim. Beyaz kalması için 10.dakikadan itibaren sürekli kontrol ettim.
*Fırından çıkarınca soğumaları için ızgara üzerine aldım.
Dekor yapmaya kullanmak için harika bir tarif, tavsiye ederim.

Belirtmeden geçemeyeceğim;
*Pastamın kekinin tarifini Sevgili @Burakzafer Şefimizin çekiliş yaparak gönderdiği #beginnersguidetocakedecorating kitabından aldım. 
*Her zaman yapmayı tercih ettiğim gibi, krema tarifi Sevgili Pınar Hanımın @pinardeserts #beyazkrempeynirli krema tarifidir. 
*İlham kraliçem ise @bengikurtcebe'dir.  
Hepsine de teşekkür etmeyi borç bilirim. Sağolsunlar, varolsunlar....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder