Bu Blogda Ara

19 Mart 2019 Salı

Vanilyalı Kurabiye

Çok severek takip ettiğim ve neredeyse kendime aldığım ilk yemek & pasta kitaplarının yazarı sevgili Jale Balcı'nın Le Cordon Bleu'da öğrendiği pratik ve çok lezzetli, hayat kurtarıcı Vanilyalı Kurabiye tarifini denedim yakınlarda.
Klasik kalp kalıp ile şekillendirdiğim kurabiye hamurunun yarısını ise küçük toplar yapıp ortasına dolapta artık zamanını bekleyen fındık ezmesi ile doldurdum. Çokda lezzetli oldular. 
Bundan sonra süslemede de kullandığım kurabiyeleri sanırım bu hamur ile yapacağım ;)
Vanilyalı Kurabiye
Malzemeler
*100 gr tereyağı
*200 gr un
*1 adet yumurta
*100 gr pudra şekeri
*1 çimdik vanilya
*1 paket kabartma tozu
Yapılışı;
*Bütün malzemeleri iyice karıştırdım.
*Homojen bir karışım elde ettim.
*Yarısını ayırıp her biri 24 gr ağırlığında toplar yuvarladım.
*Limon sıkacağının ucu ile ortasını çukurlaştırıp her birine dolu bir çay kaşığı fındık ezmesi koydum.
*Diğer yarısını ise iki fırın kağıdı arasında 4 mm kalınlığında merdane ile açıp, kalp kurabiye kalıbı ile kestim.
*180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk pişirip çok pembeleşmeden fırından aldım.
*Fırından çıkardığım kurabiyeler soğudukça kıtırlaştı. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder