Bu Blogda Ara

26 Mayıs 2019 Pazar

Yeşil Otlu Enginarlı Firik Pilavı


Sevgili Aydan Üstkanat'ın her yıl binlerce hesap arasından seçtiği 9 adet 'Sosyal Medyanın Yıldızları'nın buluşup, yemek yapıp. bir masa etrafında toplanıp yapılan yemekleri yediği #AydanDostlarla yemeğinde tanıdığım @teofarmantakya’nın nostaljik filesinden çıkan #FirikBuğdayı’nı sade bir pilav yerine, baharlık sebze, aşkım enginar ve yeşil otlarla pişirmeyi hayal etmiştim. Bence çok güzel oldu.
Aile efradı da beğendiğine göre daha çok kez pişirebilirim bu pilavı..

Yeşil Otlu Enginarlı Firik Pilavı
Ne kullandım;
*1 kase firik buğdayı
*1,5 kase tavuk suyu
*Yarım kase enginarın pişirme suyu
*İsteğe bağlı tereyağı
*4 adet enginar çanağı (küp küp doğranmış)
*4-5 adet taze soğan (2’şer cm uzunluğunda doğranmış)
*1 adet küçük/orta boy kuru soğan (yemeklik doğranmış)
*Yarım limon suyu
*İsteğe bağlı 1 adet kesme şeker
*Yarım demet dereotu (ince kıyılmış)
*8-10 adet taze kişnişin yaprakları (bıçakla ufaltılmış)
*Zeytinyağı
*Tuz, karabiber



Nasıl yaptım;
*Zeytinyağında kuru soğanı terlettim.

*Doğranmış enginarı ve limon suyunu ekleyip hafif soteledim.
*Tuzunu ekleyip üzerine iki bardak sıcak su ekledim.
*Bu aşamada şekeri de ekleyebilirsiniz.
*Enginarlar hafif pişince taze soğanı ekledim.
*Enginar ve soğan pişince ocaktan aldım.
*Enginar ve soğanları, suyunu süzdürerek, tabağa aldım. *
Birkaç defa yıkadığım bir kase firik buğdayını 2 kase tavuk ve enginarı pişirip süzdürdüğüm suyuna ekledim.
*Bir parça tereyağı ekleyip, tuz ve karabiberini serpiştirerek pişirdim.
*Suyunu çeken ve yumuşayan firik pilavının altını kapatıp üzerine kağıt havlu örterek kapağını kapatıp bir beş dakika beklettim.
*Önceden pişirdiğim enginara dereotu ve kişnişi ekleyip karıştırdım.
*Bu harcı firik pilavına ekleyip karıştırıp servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder