Bu Blogda Ara

22 Mart 2018 Perşembe

Kan Portakallı Brownie





Brownie tarifi baz olarak daha önce defalarca yaptığım bir @cafefernando tarifi olup, ben içine ve üzerine @turuncubag’dan aldığım kan portakalı, kuruyemişler ekleyerek başka bir lezzete dönüştürdüm:)
  1. Ne kullandım;
    *180 gr %85 kakao oranlı bitter sweet çikolata
    *100 gr portakallı çikolata (#lindt markalı kullandım)  *125 gr tereyağı
    *1 su bardağı şeker (200 gr)
    *1/4 cup fındık (rondoda çekilip un haline getirilecek)
    *3 yumurta
    *1 çay kaşığı vanilya özütü *1/4 su bardağı un (35 gr)
    *1/2 çay kaşığı tuz
    *3-4 adet kan portakalı
    *1/2 cup toz şeker
    *1 cup su
    *Fındık, fıstık, badem, kaju



  1. Nasıl yaptım;
    *21x21 cm kare fırın kabına bütün kenarlarından 5'er cm sarkacak şekilde fırın kağıdı serdim. (tabanı çok az yağ ile yağladım, kağıdı tutsun diye)  * 1/4 cup fındığı rondoda öğütüp un haline getirdim. *Kan portakallarını yıkayıp, yuvarlak dilimledim. *Tencereye alıp, su ve şekeri ekleyip kabuğu yumuşayana kadar pişirdim. *Fırını 160 derecede ısıttım. *Tereyağını ve çikolatayı benmaride erittim. *Çikolatayı ocaktan alıp 5 dakika ılımasını bekledim. *Şekeri ekledim ve mikserle çırptım. *Birer birer yumurtaları ekleyip çırpmaya devam ettim. *Vanilyayı da ekleyip çırptım. *Unu, toz fındığı ve tuzu çok karıştırmamaya özen göstererek alttan üste spatula ile hamura yedirdim. *Fırın kabına karışımın yarısını döküp, üzerine pişirdiğim, küçük küçük doğradığım portakal parçalarını serpiştirdim.
                      
      1. *Hamurun kalan yarısını üzerine döküp spatula ile düzelttim. *Üzerine yarım ay şeklinde kestiğim pişmiş portakalları dizdim.

      2. *Kuruyemişleri gelişigüzel serpiştirdim. *35 dakika pişirdim. *Oda sıcaklığına gelmesini bekledim. *Ilık veya soğuk olarak servis edilebilirsiniz, buzdolabında kaldıkça da güzelleşen bir lezzeti var





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder