Bu Blogda Ara

7 Temmuz 2018 Cumartesi

Kirazlı Klafuti


Çocukluğumun yaz tatillerinin başlangıcı kulağıma kirazlardan küpe yaparak geçti🍒
Sütlü, az şekerli&unlu bir Fransız yıldızı👌🏻😋
#kirazlıklafuti 🍒 #cherryclafoutis 🍒

Tarifin sahibi sevgili İnci Hanıma @incitadinda ve sayfasında nefis fotoğrafları görüp bu lezzetli tarifi denemeye karar vermeme vesile olan Züleyha Hanıma @_zuleyha_terrzi ‘ye sevgiler ❤️❤️ 


Ne Kullandım 😊 🍒 4 adet normal boy yada 3 adet büyük boy yumurta
🍒 60 gr elenmiş un
🍒 100 gr toz şeker (ben doğal tatlandırıcı kullanıyorum çoğunlukla)
🍒 450 gr kiraz
🍒 150 ml süt
🍒 200 ml krema (bir kutu)
🍒 1 tutam tuz
🍒 1 tatlı kaşığı vanilya
🍒 1 tatlı kaşığı kadar yumuşak tereyağı (kalıbı yağlamak için)

Nasıl yaptım😊
✔️ 28 cm çapındaki tart kalıbını tereyağı ile yağladım. Kalıbın her yerine şeker serpiştirdim, kenara aldım.
✔️ Kirazları yıkayıp suyunu kağıt havlunun arasında alıp çekirdeklerini ince uçlu bir bıçak yardımı ile çıkardım, kenara aldım.
✔️ Derin bir cam kase içerisine yumurtaları kırdım, tuz, şeker ve vanilyayı ekleyip çırpma teli ile iyice karıştırdım. (Püf noktası; Bu karışım mikser ile karıştırılmaz, çünkü yumurtanın köpürmemesi gerekiyor)
✔️ Elenmiş unu 2-3 partide her seferinde karıştırarak ekledim.
✔️ Süt ve kremayı da ekleyerek iyice karıştırdım. Krep hamurundan biraz daha hacimli bir hamur olacak bu aşamada.
✔️ Çekirdeklerini çıkardığım kirazları tart kalıbına yuvarlak tarafları üste gelecek şekilde yerleştirdim.
✔️ Yumurtalı karışımı kirazların üzerine yavaşça ve alçaktan akıtarak döktüm,
✔️ 160 derecede (orijinali 180 derece) önceden ısıttığım fırında 35 dakika kadar üzeri hafifçe kızarıncaya kadar pişirdim. ✔️ Fırından aldıktan sonra buzdolabına koymadan önce oda sıcaklığına gelene dek dinlendirdim.
✔️ Servisten önce üzerine pudra şekeri serpiştirdim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder