Bu Blogda Ara

8 Temmuz 2018 Pazar

Portakallı Revani

 
Ülkemizde baklava ve kadayıftan sonra en sevilen tatlı sanırım #revani’dir😉 Bizim evde de pek sevilir😍
Bende sevgili
Ahu’nun @royalkuki tarifi ile yapmayı seviyorum #portakallırevani’yi 🍊😋👌🏻

Ne Kullandım😊
🍊 1/2 su bardağı (sb) şeker
🍊 3 yumurta
🍊 1 sb yoğurt
🍊 1/2 sb zeytinyağı
🍊 1,5 sb un
🍊 1 sb irmik
🍊 2 tatlı kaşığı (tk) kabartma tozu
🍊 1/2 tk karbonat
🍊 1 portakal kabuğu rendesi

Şerbeti İçin;
🍊 2 sb su
🍊 1 sb taze sıkılmış portakal suyu
🍊 2 sb şeker

Süslemesi için;
İnce dilimler halinde kesilmiş portakal kabuklarını, şerbet ile beraber pişirdim.
✔️Şerbet için tüm malzemeyi ocağa koyup kaynattım.
✔️ Portakal kabuğunu ince dilimler halinde kesip şerbetin içine attım.
✔️ Şerbet kaynamaya başladıktan 5-6 dakika sonra ocağın altını kapattım.
✔️ Portakallı revani hamuru için yumurta, şeker ve portakal kabuğu rendesini iyice çırptım.
✔️ Yoğurt ve sıvı yağı ekleyip karıştırdım.
✔️ Tüm kuru malzemeleri azar azar karışıma ekleyip kek kıvamını alana kadar karıştırdım.
Püf Noktası❗️Kuru malzemeleri koyduktan sonra harcı çok fazla karıştırmamak gerekiyor. 
✔️Hamuru yağladığım dikdörtgen fırın kabına döküp 160 (orjinalinde 175) derecede ısıttığım fırında yaklaşık 30 dakika pişirdim. Uyarı❗️fırınların pişirme süresi ve ısı dağılımı farklı olabileceğinden kürdan ile kuruluk testi yapmanız iyi olabilir.
✔️ Revaniyi fırından çıkarıp 5 dakika kadar beklettikten sonra, dilimler halinde kestim.

✔️ Ilık şerbeti üzerine gezdirdim. Kaşık kaşık her yerine eşit şekilde döktüm.
✔️ Şerbet önce fazla gibi geliyor fakat -revaniyi öncesinde dilim dilim kestiğim için- hepsini yavaş yavaş içine çekti, endişe etmeyin.
✔️Şerbet ile beraber pişirdiğim portakal kabuğu dilimlerini de üzerlerine koydum.

✔️ Şerbeti iyice çekmesi için yaklaşık 2 saat kadar beklettim✌🏼

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder