Bu Blogda Ara

4 Ekim 2018 Perşembe

Ispanaklı Tart Kabuğunda Mantarlı Etli Çoban Payı



Malzemeler;

İç harcı için;

*3 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı tereyağı
*200 gr haşlanmış kuşbaşı dana eti
*1 kg kabuğu soyulmuş, nemli bez ile silinmiş, dilimli doğranmış mantar
*4-5 diş sarımsak
*10-12 adet arpacık soğan
*1 adet kabuğu soyulmuş kapya biber
*Tuz, karabiber, arzuya göre kırmızı pul biber
*Yarım demet kıyılmış maydanoz
*İsteğe göre taze kekik

 Yapılışı;
*Tavayı ısıtıp zeytinyağı ve tereyağını ısıttım.
*Doğranmış mantarları ekleyip yüksek ateşte kavurmaya başladım.
*Mantarlar yumuşayınca tavadan bir tabağa aldım. Aynı tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyip, irice kıydığım sarımsakları ve soğanları ekleyip sarımsak ve soğanlar renk değiştirinceye kadar çevirdim. *Sebze soyucu ile kabuğunu soyup, jülyen doğradığım kapya biberi ekleyip çevirdim.
*Kavrulmuş mantarı, haşlanmış eti ekleyip çevirdim.
*Tuz,karabiber ve pul biber ekleyip karıştırdım. Ocaktan alıp, kıyılmış maydanozları ekledim.
*Hamurun hazırlama aşamasında mantarlı harcı soğuması için kenara aldım.



Hamuru İçin
*300 gr elenmiş un
*100 gr küp doğranmış soğuk tereyağı
*60 ml süt
*40 gr toz şeker
*5 gr karbonat
*1/4 çay kaşığı tuz
*2 adet yumurta sarısı
*2 bağ ıspanak (150 gr kadar)


Nasıl Yaptım;
*İyice yıkanıp irice doğranmış ıspanakları kaynayan suya atıp, yumuşayınca çıkarıp buzlu suya aldım. Birkaç dakika soğuk suda beklettikten sonra rondoda püre haline gelene kadar çektim.
*Süzgeçe alıp, suyunu çektirdim.
*Elenmiş una, tuz ve karbonatı ekleyip birbirine karıştırdım.
*Küp doğranmış soğuk tereyağını parmak uçlarım ile una karıştırdım.
*Sütü ve yumurta sarılarını ve ıspanak püresini ekleyip hafifçe yoğurmadan fakat ıspanak rengini verene kadar birbirine karıştırıp, tezgaha serilmiş streç film üzerine boşalttım.
*Elimle yoğurmadan ve mıncıklamadan hamuru toparladım.
*Streç film ile kaplayıp dolapta bir saat kadar dinlendirdim.
*İki streç film arasında hamuru merdane ile açtım.
*Üzerindeki streç filmi kaldırıp, bir elimle nazikçe hamuru alttan tutup tereyağı ile yağladığım tart kalıbına yerleştirdim.
*Kenarlarından sarkan hamuru yukarı doğru kıvırdım.
*İçine fırın kağıdı yerleştirip, bakliyatlar ile doldurdum.
*Önceden ısıttığım 160 derece fırında 10 dakika pişirdim.
*Fırından çıkarıp bakliyat dolu kağıdı nazikçe kaldırdım.
*Hamurun her tarafına fırça ile yumurta beyazı sürüp, 5 dakika daha fırına verdim.
*Süre sonunda hamurun içine mantarlı harcı doldurdum.
*160 derece fırında yaklaşık 25-30 dakika (fırına göre) daha pişirdim.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder