Bu Blogda Ara

7 Ekim 2018 Pazar

Ispanaklı Tart Kabugunda Mantarlı Kis

Sonbahara merhaba derken, tezgaharda yavaştan mevsim sebzelerinin de bir bir yerini almaya başladığı Eylül ayında yapmıştım bu kişi. Yeni gelen mevsimin en güzel sebzelerinden ıspanak ve mantarı kullanarak, yemek kitabı ve gazete yazarı, yemek tasarımcısı ve yemek fotoğrafçısı Sevgili Aydan Üstkanat'ın La Cucina İtaliana Türkiye Dergisi ile birlikte düzenlediği #mevsimindeyemekekim etkinliğine benden de bir yemek katkısı olsun istedim;)
Bu etkinliğin bendeki yeri çok ayrı ve özeldir. Geçen yıl benim bir tarifimde bu derginin Ekim sayısında yerini almıştı. O zaman ki mutluluğumu ve gururumu dile dökmem imkansız sanırım.
Bu yıl gerek bu tarifim gerek diğer Ispanaklı Tart Kabuğunda Mantarlı Etli Çoban Payı tarifim seçilenler arasında olmadı ama bu etkinliğe bir renk katkım olduysa, mevsiminde yemenin farkındalığına bir nebze olsun katkım olduysa bile ne mutlu bana :)
Gelelim bu lezzetli kişin tarifine ;)

Malzemeler;

İç harcı için;
*3 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı tereyağı
*1 kg kabuğu soyulmuş, nemli bez ile silinmiş, dilimli doğranmış mantar
*4-5 diş sarımsak
*Tuz, karabiber, arzuya göre kırmızı pul biber
*1 su bardağı (200 ml) çırpılmış krema
*Yarım su bardağı süt
*200 gr labne peyniri
*4 adet hafif çırpılmış yumurta
*1 çay kaşığı muskat rendesi
*Yarım demet kıyılmış maydanoz
*İsteğe göre taze kekik
*250 gr rendelenmiş cheddar peyniri
*Üzerini süslemek için taze kekik dalları
Yapılışı;
*Tavayı ısıtıp zeytinyağı ve tereyağını ısıttım.
*Doğranmış mantarları ekleyip yüksek ateşte kavurmaya başladım.
*Mantarlar hafif yumuşayınca irice kıydığım sarımsakları ekleyip sarımsaklar yumuşayıncaya kadar kavurdum.
*Tuz,karabiber ve pul biber ekleyip karıştırdım. Ocaktan alıp, kıyılmış maydanozları ekledim.
*Hamurun hazırlama aşamasında mantarında soğuması için kenara aldım.
*Bir kasede, çırpılmış krema, labne peyniri, süt, yumurta ve muskat rendesini karıştırıp soğuyan mantarlarıda ekleyip karıştırdım.

Hamuru İçin
*300 gr elenmiş un
*100 gr küp doğranmış soğuk tereyağı
*60 ml süt
*40 gr toz şeker
*5 gr karbonat
*1/4 çay kaşığı tuz
*2 adet yumurta sarısı
*2 bağ ıspanak (150 gr kadar)


Nasıl Yaptım;
*İyice yıkanıp irice doğranmış ıspanakları kaynayan suya atıp, yumuşayınca çıkarıp buzlu suya aldım. Birkaç dakika soğuk suda beklettikten sonra rondoda püre haline gelene kadar çektim.
*Süzgeçe alıp, suyunu çektirdim.
*Elenmiş una, tuz ve karbonatı ekleyip birbirine karıştırdım.
*Küp doğranmış soğuk tereyağını parmak uçlarım ile una karıştırdım.
*Sütü ve yumurta sarılarını ve ıspanak püresini ekleyip hafifçe yoğurmadan fakat ıspanak rengini verene kadar birbirine karıştırıp, tezgaha serilmiş streç film üzerine boşalttım.
*Elimle yoğurmadan ve mıncıklamadan hamuru toparladım.
*Streç film ile kaplayıp dolapta bir saat kadar dinlendirdim.
*İki streç film arasında hamuru merdane ile açtım.
*Üzerindeki streç filmi kaldırıp, bir elimle nazikçe hamuru alttan tutup tereyağı ile yağladığım tart kalıbına yerleştirdim.
*Kenarlarından sarkan hamuru makas ile kestim.
*İçine fırın kağıdı yerleştirip, bakliyatlar ile doldurdum.
*Önceden ısıttığım 160 derece fırında 10 dakika pişirdim.
*Fırından çıkarıp bakliyat dolu kağıdı nazikçe kaldırdım.
*Hamurun her tarafına fırça ile yumurta beyazı sürüp, 5 dakika daha fırına verdim.
*Süre sonunda hamurun içine mantarlı harcı doldurdum. Üzerini zeytinyağına batırdığım taze kekik dalları ile süsledim.
*160 derece fırında 35-40 dakika (fırına göre) daha pişirdim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder