Bu Blogda Ara

4 Ekim 2018 Perşembe

Narlı Elmalı Asure Tartı

Sıradışı fakat geleneksel sofistike bir lezzet denemesi👌🏻

‘Narlı Elmalı Aşure Tartı’ ❤️
Aşuresi annemden, yapımı benden, fikri Hürriyet’te uzun yıllar yemek yazan rahmetli #ArmanKırım’dan 🙏

Bir tesadüf sonucu rastlamıştım ‘Taze Çilekli Aşure Turtası’ yazısına. Başlığı i
lgimi çekmişti, bir solukta okumuştum ve yazıyı kopyalayıp kendime mail atmıştım. Tam bir yıldır aşure ayı gelsin de yapayım diye aklımın bir köşesinde saklamıştım😊

Dün evde aşure pişince, ayırdığım bir büyük kase ile bu sabah yaptım✌🏻
Evde taze çilek yoktu, elma ve nar ile çeşnilendirdim bende. Zaten aşure de bol malzemeli olunca sonuçta nefis oldu👌🏻😋
Arman Bey, yazısında, ‘’Burada iç malzememiz taze meyveli aşure ki pişince anlatamayacağım kadar sofistike bir lezzet ortaya çıkıyor. Kahve zincirlerine gittiğinizde söyleyin bize havuçlu kek değil aşureli turta sunsunlar. Bu tür modern ama geleneksel lezzetlere çok ihtiyacımız var.’’ diye yazmıştı..


Kesinlikle son derece sıradışı fakat geleneksel, sofistike lezzete sahip bu tart zincir veya butik cafelerde sunulabilir cinsten😍
Ayrıca her tür taze meyve ile de yapılabilir👍🏻
#ArmanKırım’ın ruhu şad olsun, canına değsin🙏



Malzemeler
Har
cı İçin;
*2 kase nohut, fasülye gibi kuru bakliyatları çıkarılmış aşure
*1 tk suda eritilmiş
*1 çk buğday nişastası
*Ceviz ve fındık kırıkları
*Tarçın
*1 adet orta boy elma (tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğranmış)
*1 kase nar
*File badem
*Toz Antep fıstığı
 Hamuru İçin;
*250 gr elenmiş un
*100 gr küp doğranmış soğuk tereyağı
*60 ml süt
*40 gr toz şeker
*5 gr karbonat
*1/4 çay kaşığı tuz
*2 adet yumurta sarısı
*Sarısı ayrılan yumurtanın beyazı
Yapılışı;
>Aşurenin fasülye, nohut ve kara baklasını içinden çıkarıp, bir tavaya aldım. >Toz tarçın ekleyip karıştırdım ve ocakta karıştırarak ısıttım.>Küçük küpler halinde doğradığım elmayı ve ceviz, fındık parçalarını da ekleyip karıştırdım.
> Soğuması için kenara aldım.



> Elenmiş una, tuz ve karbonatı ekleyip birbirine karıştırdım.
> Küp doğranmış soğuk tereyağını parmak uçlarım ile una karıştırdım.
> Sütü ve yumurta sarılarını ekleyip hafifçe yoğurmadan birbirine karıştırıp, tezgaha serilmiş streç film üzerine boşalttım.
> Elimle yoğurmadan hamuru toparladım (parça unu yumuşak hamura yapıştırdım diyebilirim)
>üzerine streç film kapatıp merdane ile açtım.
> Üzerindeki streç filmi kaldırıp, bir elimle nazikçe hamuru alttan tutup tereyağı ile yağladığım tart kalıbına yerleştirdim.
> Kenarlarından sarkan hamuru makas ile kestim.
>Kabarmaması için çatalla delikler açtım.
>Pişirme kağıdını buruşturup, hamurun üzerine serdim, üzerine ağırlık olması için kuru bakliyat koydum. >Önceden ısıtılmış, 160 derecede fırında 10 dk pişirdim.
>Süre sonunda çıkarıp kağıdın dört tarafından bohça gibi tutup ağırlıkları aldım.>Hamurun üzerine ve kenarlarına fırça ile yumurta beyazı sürüp, tekrar fırında hamur hafif pembeleşinceye kadar yaklaşık 8 dakika pişirdim.
>Süre sonunda fırından çıkarıp, aşureli harcı dolu dolu üzerine yaydım.
>Kenarını file badem ile süsledim.
>Narıda daire şeklinde serpiştirip fırına verip 20 dakika pişirdim.
>Fırından çıkarıp üzerine toz Antep Fıstığı serpiştirdim.
>Ilınınca servis yaptım. 
Servis önerisi ; Ilıkken bir top dondurma ile soğukken bir bardak çay ile nefis olacaktır







 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder