Bu Blogda Ara

6 Nisan 2018 Cuma

Viskili Kumkuat Reçeli


Narenciyegillerden, rengi portakal, şekli limon, kokusu bergamot, tadı tatlı turunç gibi..
Hepsinin bebeği olan #kumkat #kamkat #kumkuat olarak telaffuz edilen görüntüsü ile tam bir mücevher🧡
Şef Burak Zafer Sırmaçekici'nin instagramda hikaye paylaşımında görmüştüm yapılışını :) Tabii hemen not etmiştim:) Şef yapıyorsa vardır bir bildiği değil mi;)

Uzun zamandır da yapmak istiyordum,  bir süre önce www.portakalbahcem.com dan sipariş verdiğim kumkuatlarda gelince hemen pişirdim. Yapımı oldukça kolay ve tadı çok lezzetli, reçel durdukça da daha da bir güzelleşti. 


Reçeli ocaktan almaya yakın yarısını ayırıp içine 15 ml #ChivasRegal #ScotchWhisky ekleyip, karıştırıp, bir taşım daha kaynattım. Viskinin belki alkolü uçtu ama buruk tadı reçele hoş bir tat verdi. Bu viskili olan reçelin tanelerini ileriki bir zamanda yapmayı planladığım #LaneCake'in üst dekorasyonunda kullanmayı planlıyorum :) Aşağıda viski ölçüsünü 1 kg meyveye göre yazdığımı belirtmek isterim..






*1 kg kumkuat
*700 gr şeker
*350 ml su
*30-50 ml herhangi bir viski

Yapılışı;
*Kumkuatları yıkayıp, tepesindeki sap kısmını alıp, kürdan ile 2-3 yerinden deldim.
*Tencereye alıp, üzerini geçecek kadar kaynar su ekledim, kısık ateşte 10 dk kaynatıp süzdüm. Bu işlemi toplam 3 defa yaptım.
*Bu sırada başka bir derin tencerede şeker ile suyu şerbet kıvamına gelene dek kaynama noktasına getirdim. *Kaynamaya başlayınca 10-15 dakika kaynamaya bıraktım.
*Haşlanmış ve iyice süzülmüş kumkuatları içine atıp, kısık ateşte 20 dakika reçel kıvamına gelene dek pişirdim.
*Yarı saydam koyu renk aldıktan ve kıvamını kontrol ettikten sonra, -viski eklenir ve iyice karıştırılır, 1-2 dakika kaynadıktan sonra altını kapatıp-, sıcakken kavanoza doldurup, ters çevirdim..
*Oda sıcaklığına gelene dek bekletip, dolaba kaldırdım. Afiyet olsun...




1 yorum: